.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
انتقادات اصول‌گرایان از مواضع احمدی‌‎نژاد

انتقادات بی‌پرده اصول‌گرایان حامی احمدی‌نژاد نشان می‌دهد اینک که آرامش در کشور برقرار شده، کسی ملاحظه‌ای در انتقاد از او نمی‌کند. به نظر می‌رسد ماه عسل احمدی‌نژاد به سر آمده است و روند انتقاداتی که در مسائل فرهنگی آغاز شده، بسا به زودی به حوزه‌های دیگری نیز کشیده شود.

«مگر اصولگرايان به برخي از اقدامات دولت- علي رغم خدمات ارزنده آن- انتقادات جدي ندارند؟ و به عنوان مثال، مگر اظهارات يكشنبه شب رئيس جمهور محترم درباره مسئله حجاب و عفاف و يا گزينش برخي از مديران پيراموني براي پست هاي حساس، از سوي ايشان مورد تائيد دلسوختگان اسلام و انقلاب است؟!»

به گزارش فرارو؛ این‌ها حرف‌های کسی نیست، جز حسین شریعتمداری، در واکنش به اظهارات محمود احمدی‌نژاد که یکشنبه شب در تلویزیون گفت: «ما اين‌گونه برخوردها را توهين مي‌دانيم كه زن و مردي در خيابان راه بروند و كسي بيايد بگويد نسبت شما چيست؟»

اما تنها حسین شریعتمداری و کیهان نیست که اظهارات رئیس دولت دهم را نقد می‌کند و خطاب به او می‌نویسد: «به نظر می‌رسد متاسفانه برخی مشورت‌های غلط در اين زمينه به رئيس جمهور محترم داده می‌شود كه با بنيان اسلامی و انقلابی تفكر ايشان در تضاد است. برخی گمانه‌ها حاكی از آن است كه جريانی می‌كوشد به ايجاد بدگمانی ميان علما و متدينين با رئيس جمهور خدمتگزار دامن بزند و نتيجه اين بدگمانی را در آغوش فتنه‌گران بريزد.» و می‌گوید: «‌آقای رئيس جمهور! از شما انتظار ديگری بود.» این حرف‌ها با واکنش منفی بسیاری از اصول‌گرایان روبرو شده است.

از جمله حجت‌الاسلام رهبر، رئیس مجمع نمایندگان روحانیون مجلس، احمدی‌نژاد را به مناظره فراخوانده و اظهار داشته: «بازتاب گفتگوی تلویزیونی رئیس جمهور در قم بسیار منفی بود.» وی ادامه داده است: «سخنان رئیس جمهور چراغ سبز به بی‌بند و باری‌ها است اگر مبنا را قضاوت آقای احمدی نژاد در مورد این طرح بدانیم که در پی آن کسی با کسی کاری نداشته باشد، فردا شاهد توسعه کشف حجاب‌ها از اتومبیل‌ها به خیابان‌ها هستیم.» او از احمدی‌نژاد خواسته تا پیام مردم و رهبری را بشنود و به جای در نظر گرفتن رضای «یک عده فاسد» به رضای خدا توجه کند.

«علی مطهری» نماینده همیشه معترض به دولت نیز به احمدی‌نژاد گفت: «مردم ما برای انرژی هسته‌ای یا پرتاب ماهواره به فضا انقلاب نکردند، اگر رژیم شاه هم بود بالاخره به کمک آمریکا و غرب ما به این فن‌آوری‌ها می‌رسیدیم منتها به کمک آن‌ها؛ اما روح و جان انقلاب ما همین مسائل فرهنگی است.» مطهری این حرف‌ها را نشانه تاثیر مشایی بر احمدی‌نژاد می‌‎داند.

با وجود انتقاد مطهری از احمدی‌نژاد نباید گمان کرد که این حرف خوشایند حامیان دولت بوده است. آیت‌الله احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران با تصریح به این که به احمدی‌نژاد رای داده است و اگر دوباره انتخابات شود، به او رای خواهد داد؛ درباره این اظهارات وی گفته است: «آقاي رييس‌جمهور كه در عرصه‌هاي مختلف خدمات فراواني داشته‌اند و از برخي برخوردها انتقاد مي‌كنند، چه طرحي دارند؟ در طول اين 5 سال رياست جمهوري چه طرحي در رابطه با حجاب عرضه كرده‌اند و چه اقدامات عملي براي مقابله با بدحجابي داشته است؟ يكي از اصول اوليه قانون اساسي ـ كه اصلي اساسي است ـ مي‌بينيد كه تاكيد ويژه‌اي بر مساله عفاف و پاكي جامعه شده است.»

خاتمی این نکته را یادآور شد که مواضع رئیس دولت در این زمینه برای او تازگی ندارد و پیش از این نیز در دو دیدار خصوصی این حرف‌ها را از او شنیده است: «بنده در طول اين پنج سال دو ديدار خصوصي با ايشان داشتم كه همين سخنان را فرمود.»

حامیان احمدی‌نژاد که از مواضع او درباره حجاب ناخشنودند به همین‌ها محدود نمی‌شوند، دبیرکل موتلفه نیز خواستار پاسخگویی «رئیس جمهور درباره امر حجاب شد.»

وی در این خصوص گفت: «توضیحات آقای رئیس جمهور در گفتگو با سیما متدینین را راضی نمی‌کند. جرایم سازمان یافته فرهنگی که عفت و پاکدامنی جامعه را تهدید می‌کند جدی است باید دولت در این مورد همت و کار مضاعفی نشان دهد.» وی سه ماه رجب، شعبان و رمضان را که در پیش رو قرار دارد، بهترین فرصت برای عملیاتی کردن بیرون راندن شیطان از درون و بیرون جامعه اسلامی خواند.

برخی از علما نیز در این مسئله به ابراز نظر پرداخته اند. از جمله آیت‌الله حاج آقا مجتبي تهراني در این خصوص گفته است: « گاهی به گوشمان می خورد که: «باید برای اصلاح جامعه، کار فرهنگی کرد.» چقدر ظاهر این جمله قشنگ است! ولی یعنی چه؟ یعنی باید از اعمال ظاهریه دست برداریم؟! اگر منظورشان این است، جواب ما را بدهند که این همه آیات و روایات در باب امر به معروف و نهی از منکر، مربوط به ظاهر است یا مربوط به باطن است؟» وی تنها راه اصلاح خود و جامعه را اصلاح ظاهر دانسته است.

مواضع مطبوعات نیز در این زمینه خواندنی است. در کنار روزنامه کیهان که به انتقاد صریح از این اظهارات پرداخته است، روزنامه وطن امروز، که متعلق به مهرداد بذرپاش می‌باشد، ترجیح داده تا از کنار این بخش از حرف‌های رئیس دولت بگذرد و بیانات احمدی‌نژاد را در خصوص حجاب انعکاس نداده است. روزنامه ابتکار در سرمقاله‌ای که بر خلاف همیشه به قلم یکی از اعضای تحریریه آن است، به مقایسه دو رویکرد در مقوله حجاب پرداخته، و این را نقطه جدایی احمدی‌نژاد از دیگر اصول‌گرایان می‌داند. از نظر سرمقاله‌نویس ابتکار، موضع محمود احمدی‌نژاد به صواب نزدیک‌تر است.

انتقادات بی‌پرده اصول‌گرایان حامی احمدی‌نژاد نشان می‌دهد اینک که آرامش در کشور برقرار شده، کسی ملاحظه‌ای در انتقاد از او نمی‌کند. به نظر می‌رسد ماه عسل احمدی‌نژاد به سر آمده است و روند انتقاداتی که در مسائل فرهنگی آغاز شده، بسا به زودی به حوزه‌های دیگری نیز کشیده شود.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.411 seconds.